Abone Hatlarının 888-898’li Katma Değerli Hizmet Numaralarına Açılması!...

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından 03.01.2019 tarihli ve 2019/DK-THD/006 sayılı kararı ile “Abone hatlarının 888/898’li KDH numaralarına varsayılan olarak kapalı olması” konulu kurul kararı 18.01.2019 tarihinde kurum resmi web sitesinde yayınlanmıştır.

5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 4’üncü,6’ıncı,12’inci,48’inci,49’uncu ve 60’ıncı maddeleri ile Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 8’inci,13’üncü maddeleri, 21.12.2016 tarihli ve 2016/DK-THD/496 sayılı Kurul Kararı ve ilgili diger mevzuat çerçevesinde;

Yayınlanan bu kurul kararına göre;

1- Halihazırda hatlarının münhasıran 888/898’li katma değerli elektronik haberleşme hizmet numaralarına açık olmasına ilişkin çağrı merkezi,çevrimiçi işlem merkezi, kısa mesaj kanalıyla veya yazılı başvuru yoluyla onayı bulunmayan abonelikler için söz konusu yöntemlerle, iş bu kurul kararının tebliğ tarihinden itibaren 2 (iki) ay içinde onay alınması, bu süre zarfında onay alınamayan abone hatlarının 888/898’li KDH numaralarına doğru yapılacak aramalara kapatılması,

2- İş bu kurul kararının birinci maddesinde belirlenen 2 (iki) aylık sürenin bitiminden itibaren;

a. 29.03.2011 tarihli ve 2011/DK-YED/157 sayılı kurul kararının 5’inci maddesinin yürürlükten kaldırılması,
b. Yeni abonelikler için hatların münhasıran 888/898’li KDH numaralarına varsayılan olarak kapalı olması,abonelerin çağrı merkezi, çevrimiçi işlem merkezi,kısa mesaj kanalıyla veya yazılı başvuru yoluyla onayları alınarak söz konusu hatların 888/898’li KDH numaralarına açık hale getirilmesi,aynı yöntemlerle abone hatlarının 888/898’li KDH numaralarına kapalı hale getirilmesine imkan sağlanması,
c. Hatları 888/898’li KDH numaralarına kapalı olan abonelerin,bu numaralara doğru çağrı başlatması halinde hatların 888/898’li KDH numaralarına kapalı olduğu ve hatlarının söz konusu numaralara açık hale getirme yöntemleri hususunda abonelere ücretsiz bilgilendirme anonsu yapılması,

3- İşbu kurul kararı kapsamında alınan abone onaylarının kayıt altına alınarak saklanması hususuna” karar verilmiştir...


Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından verilen bu kısıtlama kararı 18.03.2019 itibariyle abonesi olan tüm sabit ve mobil işletmeciler tarafından uygulanmaya başlamıştır. Bu uygulama dahilinde işletmeciler abonelerin hatlarını 888/898’li servis numaralarını aramaya kapatmışlar ve abonelerin çağrı merkezi, çevrimiçi işlem merkezi, kısa mesaj veya yazılı başvuruyla hatlarını yeniden aramaya açtırmaları gerekmektedir.

İşletmeciler abone hatlarının 888/898’li KDH numaralarını aramaya açtırmak için aşagıdaki kolay ve ücretsiz yöntemleri geliştirdiler;

Turkcell aboneleri hatlarını KDH numaralarını aramaya açtırmak için 888 AC yazıp 2200’a ücretsiz sms gönderebilirler;

TT Mobil (Avea) aboneleri hatlarını KDH numaralarını aramaya açtırmak için AC 888 yazıp 5595’e ücretsiz sms gönderebilirler;

Vodafone aboneleri hatlarını KDH numaralarını aramaya açtırmak için ARA yazıp 7000’e ücretsiz sms gönderebilirler;

Türk Telekom sabit hat aboneleri hatlarını 0888 - 0898 Katma Değerli Hizmet numaralarına açtırmak için, bireysel hat aboneleri; 444 1 444 çağrı merkezini arayabilir,online işlem merkezinden bu işlemi yapabilir veya Türk Telekom bayilerinden aynı şekilde açtırma işlemini tamamlayabilirler.Kurumsal sabit hat aboneleri ise, Türk Telekom bayileri ve online işlem merkezine ek olarak 444 5 444'ü arayıp çağrı merkezi üzerinden açtırma işlemini yapabilirler.

Ücretsiz SMS ile hattınızı KDH numaralarını aramaya açtırabileceginiz gibi aynı şekilde Turkcell aboneleri 532’yi, Vodafone aboneleri 542’yi ve TT Mobil(Avea) aboneleri de 444 1 444’ü arayarak çağrı merkezi üzerinden açtırma işlemini ücretsiz ve hızla yapabilirler. Vodafone aboneleri ayrıca Vodafone Yanımda uygulaması içinden de açma işlemini kolayca yapabilirler.

Abone hatlarının 888/898’li KDH numaralarını aramaya açtırmak için hizmet almakta oldugunuz operatörün kurumsal web sayfasından, çevrim içi işlem merkezinden veya çağrı merkezinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.Hattınızı 888/898’li numaraya açtırmak istiyorsanız operatörünüz sizi en doğru şekilde bilgilendirecektir.Aynı zamanda yeni bir hat alırken veya hattınızı başka bir operatöre taşırkende hattınızın katma değerli servis numaralarını aramaya açık olması gerekmektedir.

Turkcell,TT Mobil(Avea) ve Vodafone GSM hatlarınızı SMS ile aramaya açabilirsiniz,sabit hat operatörleri(TT Sabit,Millenicom,İşNet,NetGSM vb) için hattınızın bağlı olduğu operatörün çağrı merkezi üzerinden açtırma işlemini kolaylıkla yapabilirsiniz.888/898’li numaralar abonelikli bir servis olmadıkları için arama yapmadıgınız zaman faturanıza her hangi bir ücret yansımaz.

  • Kubilay ERDOĞAN
  • 21.03.2019
  • 888 Arama Aç, 898 Arama Aç, 888 - 898 Arama Aç, 888 Aç, 898 Aç, Hattım 888 Açılması, 888 Aç Arama, 888 - 898 KDH Numaraları, 888 - 898 KDH Numaralarını Aramaya Aç, GSM 888 Arama Aç, 0888 Hat nasıl alınır?, IVR numara alımı, IVR numarası

Kategoriler

Yeni Haberler

Popüler Servis Tarifeleri

Bosnet Katma Değerli Servisler / Bosnet Corporate kategorisindeki son kullanıcı tarifeleri genel olarak; yoğun telefon çağrısı alan işletmeler tarafından,

Ayrıntılı Bilgi

Bosnet Katma Değerli Servisler / Bosnet Media kategorisindeki son kullanıcı tarifeleri genel olarak; televizyon, radyo, internet gibi bir çok mecrada program

Ayrıntılı Bilgi